About us!

Det kommer ju bara mer och mer nya läsare. Vilket är otroligt kul så det jag hade tänkt göra nu är att skriva en kort presentation om mig och mannen i mitt liv Karl Aikio. varsågoda!



Mitt namn är Sara Rosengren. Jag har levt mitt liv i arton år nu och har hästarna/travlivet som största intresse.
Jag har två ponnytravare uppstallade på Gällsta ganska nära där jag bor men har en stor dröm att få flytta till egen gård.
 Jag bor hemma hos min pojkvän mestadels av tiden. Har jobbat med lite olika saker genom livet, bland annat som ledare i ett sommarläger för ungdomar, stalljobb, hemtjänst medmera !
Som person är jag jändrans envis och har en riktig vinnarskalle. Både jag själv och andra kan ha problem med min attityd men innerst inne är jag världens snällaste. Har alltid setts som en fighter då krig, hårdhandskar och tjaffs intresserar mig psykat nog. Försvarar alltid dom svagare och har ett riktigt djurhjärta..
Festar gärna flera dagar i veckan, alkoholen är min bästevän! ;D



Detta är då mannen som äger mitt hjärta. Karl Aikio.
Han bor ändast tio minuter ifrån mina föräldrar med buss. ( En minut med bil, om man åker med kalle) haha.
Jobbar som hovslagare, är väldigt duktig på sin sak enligt mig. Har mycket kunder och på sidan av det har han sin fina varmblodsmärr Jezebel Deepwood i träning på Sköldnora. Kalle har mycket hästvana och stor kunskap inom hästvärlden. Som blivande make till mig är han väldigt bestämd och envis men aldrig dum. Har ett riktigt hjärta av guld och vill vara alla tillags. Har dålig humor och ganska rackig musiksmak, men ger med sig när ja DJ:ar på radion i bilen om vad som ska spelas.. Kale är väldigt kärleksfull och klart det bästa som hänt mig någonsin..
Han har en storebror vid namn Pasi som idag är proffstränare, och ytterligare en storebror(?) som heter Per och bor en bit ifrån oss.. Hans mamma bor långt upp åt helvete och försöker överleva cancer medans hans pappa gick bort för något år sedan.. Kalle har varit med om mycket i sitt liv och står ändå rakt upp på sina ben idag, det kallar jag en riktig kämpe. Ser verkligen upp till honom och den fina människa han är !


Sådär, i övrigt så ska ja köra motion med My lite senare idag. Startlistorna kom igår kväll och vi har spår 5 i lopp 1. Ändast 7 hästar i loppet, kan bli riktig kamp om min lilla märr håller sig på sina småben.. Sen blir det till att bara ta det lugnt ikväll.. Imorgon ska ja släppa ut hästarna och pyssla för sedan åker ja och Kalle till Fituna för att spendera natten där eftersom vetrinären är så tidig på Fredag morgon. Det var nog allt ifrån mig today !
Sköt om er nu allihopa :) Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej :)

tack för frågan!

kram

2009-05-13 @ 15:45:59
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Josephine

Jaa det är skoj :)

Jag var inne på Amandas blogg, (Amzie.blogg.se)och läste nån kommentar som du hade skrivit och då gick jag in på din blogg och kände igen dig från valla, du var och kollade när mette startade på valla nån gång :P

Japp, Mette är min favorit :P Men Mr Fairway är en favorit också :P :)

2009-05-13 @ 17:33:12
URL: http://jossssephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag handlar mest på gina :)

2009-05-13 @ 18:02:28
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Josephine

Yes, jag går andra året på berga :P

Hehe aa det är jag som brukar vara med när Mette startar :P :)

2009-05-13 @ 19:11:11
URL: http://jossssephine.blogg.se/
Postat av: ♥ S A N D R A ♥

neej det har jag inte. vi får ses nån dag<3333

2009-05-13 @ 22:23:08
URL: http://juustice.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Tack för din berättelse om er! =)

Det gick inge bra för texas idag. Hon blev trängd i montén och diskad pga att hon hoppade. Kerstin sa att hon aldrig hoppar så hon måste ha blivit trängd. Och mycket riktigt, Carina slängde sig in för att överklaga och anmäla. Och tillsist blev tjejen som red på Texas framben avstängd. Rätt!

Men jäklans vilken otur, för Carina kände verkligen att hon hade en bra chans. Synd.



Hur blev det nu med tiderna för söndag?

Så jag vet när jag ska befinna mig på plats. =)

Kram

2009-05-13 @ 22:35:54
URL: http://sphynxen.blogg.se/
Postat av: ♥ S A N D R A ♥

fyller i november fan :/

2009-05-13 @ 23:01:47
URL: http://juustice.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack!

kram

2009-05-13 @ 23:07:09
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Josephine

Åh vad härligt :) Ska du köra nå kräk från stallet då? :P

Min krake, jadu. Han är en valack på 10 år, u: Mad Max e: Petite Cheval. Ingen höjdar stam.. Totalt 46 lopp i kroppen och har sprungit in total 71500, alltså ingen vinnrik häst :P Men funkar utmärkt för mitt montelicens som jag tar tillsammans med han :)

2009-05-13 @ 23:12:38
URL: http://jossssephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så jättemycket:)

2009-05-14 @ 01:30:40
URL: http://dollychild.blogg.se/
Postat av: Micke

jag visste allt du skrev redan, men ändå kul att läsa. Hoppas verkligen vi syns snart igen!! Puss från din evige moderat Micke

2009-05-23 @ 00:41:11
RSS 2.0