Bullshit

Puust. Har gått jääätte långt nu mitt i natten. Skönt var det iaf. Tycker inte ni att det är sinnesjukt att man som tjej känner sig lite skrajj så fort man går i en ödestig vid skogen som på dagen annars känns helt okej? Så fort mörktet faller känner man ett slags obehag. Ja vet att även ni gör det, inte bara jag. Som mamma tex, när ja vart ute ganska länge ensam sent på kvällen ringer hon alltid o frågar vart jag är och oroar sig för att något kanske hänt mig? ska det vara så?
Ibland kan ja gå ut ensam mitt i natten just i protest, låter kanske sjukt men så äre. Bara för att känna lixom att, jag är en 18 årig tjej, blond, lång och snygg men ja kan gå och göra vad ja vill utan att någon hoppar på mig. Ja utsätter mig själv i fara genom det egentligen men sen känns det så skönt när man landar innanför dörren utan en skråma.
Sen kommer det andra sjuka i det hela då, om man som tjej inte vågar ta sig ut i mörkret själv för att alla tankar virrar iväg så kanske man istället tar med sig vapen, tex kniv, tårgas medmera. Med tanke på att kunna försvara sig ifall något nu skulle hända. Men skulle du då av någon anledning bli visiterad eller stoppad någonstans så åker du dit på det... Är inte det jätte konstigt ? Har ni nu noterat att jag inte nämt ordet man under hela texten? Jag har inte skrivit att jag och andra tjejer är rädda för att en man eller "gubbe" ska göra oss illa. Varför? Jo för att så fort man skriver ett inlägg som innehåller våld,våldtäkter osv och snackar om killar och män som gör oss illa på olika sätt så blir man automatiskt påhoppad & stämplad som feminist. Tycker även det är sjukt, och när man diskuterar detta med en oförstodd kille så blir man psykiskt påhoppad imen på att ; Meeh, det finns ju tjejer som våldtar? aha? , men lixom hur stor är den risken?
Jag har aldrig hört en tjejkompis bli attackerad av en gumma i skogen med kvast tex, jag har inte heller hört en kompis säga att en stor kvinna kom krypandes ur busken och frågade ifall jag hade tuggummi. När ja sa nej så överfall hon mig och krossade halva mitt ansikte.. Skärp er ! Och kom inte nu och säg att jag är feminist pga en liten flummig text med åsikter. Visst självklart har jag feministiska åsikter, vilken kvinna/tjej har inte det? Men hade jag vart så överlägsen så hade jag nog anslutit mig till feministiska partiet istället för ungvänster. Go vänstern!





Det kanske inte var så mycket bullshit i detta inlägg iaf?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

åh ja vill ha dina piercingar:D

2009-05-25 @ 01:27:18
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: alexandra

sv: åh tack så mkt:) annars då, allt bra med dig?



gjorde det ont att ta hål i tungan?:P

2009-05-25 @ 03:44:13
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Josse

japp, vi träffades genom fituna :) När jag praktiserade hos Pasi, så blev väl han lite nyfiken på mig och frågade Anna-karin om ålder, singel och lite såna fråger. Senare så bytte vi nummer och nu är vi ett par :P hihih

kram

2009-05-25 @ 08:44:29
URL: http://jossssephine.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: hih okej jag ska tå hål så fort jag fyller 18. för just nu får jag inte för pappa:/



de va jättefint på dig:) var det svårt att läka?

2009-05-25 @ 14:57:37
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: D

Du vet att det är förbjudet med tårgas i Sverige va?

2009-05-25 @ 19:46:57
Postat av: Sara bloggmaster

Svar till "D"

Jag vet att tårgas är förbjudet,´du får inte bära några som helst vapen men visst är det sant att man får bära någon slags spray, som man kan spraya i ansiktet på den man ska försvara sig emot?

2009-05-26 @ 12:17:14
RSS 2.0