10 feb

Hur mår ni? Jag är lost just nu. Att varje dag stiga upp ur sängen är en riktig plåga. Och då menar jag inte att det är lite jobbigt för jag är så trött utan jag är helt borta. Vaknar inte ordentligt förens runt 10 tiden, är fortfarande inte pigg. Det är riktigt jobbigt för er som vet hur det är..
Min tvätthög bara växer, jag måste tvätta. Men alla gamla kärringar i trapphuset tvättar dag och natt ( dom har väl inget annat för sig) så det finns inga tider. Man måste alltså tjuvtvätta för att få rena kläder om man är en normal arbetare. Suck.. Just nu går jag runt med sjukhusstrumpor, ni vet? Sånna där riktigt tunna och som slutar nere vid vristen. Det är inte okej! Måste bombadera kalles garderob..

Jag skulle köra igår men älgarna hade bestämt sig för att rejsa runt överallt så jag kröp in i mitt lilla skal och sket i det. Gör ett nytt försök ikväll!
Jag sitter ständigt och tittar efter ett varmblod att köpa. Jag hade ju bestämt mig sedan lång tid tillbaka att den nya hästen jag köper blir ett kallblod. Men efter en del snack med Kalle så har han nog rätt. Det är fan inte lätt att träna ett kallblod. Dom kräver en heldel annan slags träning än ett varmblod. Så slutsatsen blev att det kommer bli alldeles för svårt för mig som första storhäst. Men någon gång i livet ska jag fan imej ha ett. När man flyttar till gård eller så :)
Cathrine som stod på Gällsta förr med sina travare och som sedan flyttade till Julmyra. Hon ringde pappa igår och hade tänkt på mig. Hon har ringt några gånger förr och velat att jag ska komma och jobba i hennes stall där men jag har tackat nej. Denna gång hade hon funderat och tänkt ut en bra häst åt mig ( tyckte hon ). En häst som hon fött upp själv och som inte riktigt ännu fått chansen på banorna pga hon inte haft tiden för honom. Det är en 8 årig vallack vid namn Scatcat. Jag körde honom aldrig på Gällsta när han fanns där och det var inte direkt en häst jag lade märke till men det lät rätt intressant. Hon sa att han behöver mycket omtanke och kärlek och att balanseringen är helt fel. Jag har ju en hovslagare som kan en del trav, så varför inte egentligen? Funderar på o fråga ifall man får komma och provköra honom på julmyra. Men å andra sidan, jag vet inte hur det blir med mitt jobb. Om jag kommer stanna här eller inte? Allt är så oklart ännu. Så fort jag har fast anställning så kommer det garanterat köpas in ett varmblod. Har ju även länge tjatat om hur mycket jag saknar att kunna rida ordentligt.

Vi får se vad framtiden säger.. :)

Ska strax fortsätta jobba. Ni får ha en toppen dag! Puss eran Sara =)


Kommentarer
RSS 2.0