horses

Jag hittade ingen bild på scatcat men mailade Cathrine och frågade ifall hon ville skicka någon bild :)
En annan krake som var min favorit hos henne var Herr Hoffberg . Jag körde den engång nere på banan och red den andra gånger. Han var en riktig krångelapa då... Jag tror det var en dag när han hade fått ta av framskorna och gå barfota som jag skulle rida honom på banan när cathrine körde en annan. Han var så ömfotad stackarn så ja hann bara värma upp. När det inte längre gick så red jag ut på ängen och skulle rejsa lite. Han var så hysterisk över att behöva springa runt på ängen själv att han bara stod och skrek. Ja piskade lite på honom och försökte få honom att gå på volter för att koncentrera sig. Det gick bra ett tag tills han bestämde sig för att rulla sig på marken i gräset med mig på ryggen. När han viker benen under sig smäller jag till honom över bogen och fyhelvete va han stack!!!!!! Han hoppade upp, bockade till och sparkade av mig. Sedan skenade han iväg runt runt och hoppade över diken. Håkan som då jobbade som gårdskarl fick tag på honom och när ja kom upp gick jag in med honom i stallet. Hade jag inte ramlat av, hade jag förmodligen krossat mina ben. Läskigt värre.. haha. Riktig knäppgök. Sedan var han extremt rädd för vattenslangar. Han bara slängde sig åt alla håll så fort vi närmade oss det. När jag insåg att det inte gick att rida förbi, tog jag honom en dag med grimma och grimskaft. Jag önskar den dagen att jag hade handskar på mig för jag har aldrig sett sådanna brännmärken i ett parhänder av ett draget grimskaft. Vi kom aldrig över den rädslan då jag en dag gav upp.. haha :)

Här är busen:

 








Kommentarer
RSS 2.0